Na koji način možemo unaprijediti njihove komunikacijske i govorno – jezične vještine?
Trebamo li dijete voditi ili slijediti?
Koju ulogu u poticanju komunikacije imaju igra i motoričke aktivnosti?
Renata Rade, logoped s dugogodišnjim iskustvom rada u poliklinici Suvag i Marte Meo terapeut, o atipičnom komunikacijskom razvoju djece i poticanju komunikacije, piše u priručniku Mala djeca s komunikacijskim teškoćama. Priručnik nudi, uz savjete i preporuke, konkretne male komunikacijske postupke i igre, koji su dobrodošla pomoć roditeljima male djece s komunikacijskim teškoćama.
Male djeca s komunikacijskim teškoćama imaju osobitosti poput teškoća u usvajanju govora, poteškoća u korištenju jezika za komunikaciju i teškoća u izražavanju misli i osjećaja. Učeći govoriti, oni mogu imati problema s pravilnom artikulacijom i razumijevanjem jezika.
Da bi unaprijedili komunikacijske i govorno-jezične vještine, preporučuje se roditeljima da provode mnogo vremena s djetetom, da ga prate u svakodnevnim aktivnostima, korištenju jezika i izražavanju misli i osjećaja. Potrebno je voditi dijete u procesu, ali također slijediti njegove interese i potrebe.
Igra i motoričke aktivnosti igraju ključnu ulogu u poticanju komunikacije kod djece s komunikacijskim teškoćama. One pomažu u razvijanju govora, jezika, pažnje, koordinacije i fizičkih vještina, što zauzvrat potiče komunikacijske vještine.
Ukupno, praćenje i podrška roditelja i stručnjaka, kao što su logopedi i Marte Meo terapeuti, ključni su za uspješno razvijanje komunikacijskih i govorno-jezičnih vještina kod djece s komunikacijskim teškoćama.